Aqueta sortida s’emmarca en el context de les sortides hivernals, també dites “raquetades”.
Son sortides que fem conjuntament el grup Montaltrek i el GMA, en aquesta , del gma hem estat en Joan Pallàs ,Lluïsa Perejoan, Josep Saleta i Agustí Lopez.
Sortim a les 6 del mati del camp de futbol, després d’un petit incident amb la porta del cotxe, en direcció a la benzinera que hi ha abans de la Central Tèrmica de Cercs on ens reunim tots – 17 persones i tres gossos – , aquí fem un petit mos .
Després del refrigeri sortim cap la Font Freda als peus del Cap de la Gallina Pelada. De seguida es veu que la neu es dura i amb clapes de gel i que seran mes útils els grampons.
La pujada pel bosc agradable per la fresca no pas pel fred intens. Els gossos donen el contrapunt amb les seves anades i vingudes. Al cap d’una hora sortim del bosc sobre els 1900mts d’alçada i el sol ens saluda molt amablement .
Continua la pujada i una hora més tard restem a la vista del refugi Serra d’Ensija ( que és tancat avui ), fem re agrupament i continuem la pujada fins el cim on arribem després de tres hores, del aparcament, i haver fet 4,78 km i un desnivell positiu de 951 mts, Estem a 2322 mts d’alçada. Aquí el vent bufa de valent i no convida a quedar-se gaire estona. La vista es bastant bona malgrat que hi ha alguns núvols, es fa estrany veure el Pedra de cantó i per tant sense l’enforcadura. Ens fem la foto dels que hem fet cim ( hi ha dos persones i un gos que han tirat enrere –per problemes del gos -).Uns metres més avall trobem un aixopluc del vent i fem una parada per fer el mos.
Iniciem la baixada , sense cap incidència que destacar, tot mirant on poses els peus per les clapes de gel que hi ha tot sovint. També gaudint de les vistes, que ara son de cara i d’un sol d’hivern molt agradable.
Arribem al pàrquing al cap de 5h 15’ ( descomptat la parada per fer el mos ), 9,63 km i 951mt de desnivell positiu i lògicament negatiu.

Nota final : Tot baixant per la carretera tenim una “discrepància” amb una pedra de regulars dimensions que ens obliga a canviar la roda. Aquest petits incidents seran recordats llargament pel propietari del vehicle.