És una ruta per gaudir en qualsevol època de l’any i les pistes i corriols per on passa no tenen cap mena de dificultat. Les vistes des dels cims ens permetran fer bones fotos i, si trobem un dia clar, veurem bona part de Catalunya.
Sortim des de l’aparcament que hi ha a la font de Passavets. Anem pujant pel mig de la fageda, avui serà un dia fresquet. Creuem el Sot de la Font del Porrassar i el Sot del Mal Pas per arribar a la Font de Briançó.
Sortim de la font i el corriol comença a pujar fort tot fent un revolt cap a la dreta, pel mig d’un pedregar. Prenem el camí cap a la dreta des d’on ja veiem el cim de Les Agudes, només ens queda pujar l’últim tram.
Descansem una estona i després desfem el camí fins al coll i enfilem la pista que tenim al davant fins a l’antiga estació meteorològica i d’aquí al cim del Turó de l’Home.
La baixada no té pèrdua. La pista baixa tot fent ziga-zaga pel mig de la fageda gran, fins a arribar a l’antiga carbonera, on agafem la pista vora el riu de Passavets i arribem de nou al punt de sortida.
El temps ha estat ennuvolat i només teníem 15º C, fresquet, fresquet!
Hem caminat 10 Km amb un desnivell positiu de 610 m.
9 caminaires i una gosseta
Salut i muntanya!


