Alta muntanyaSenderismeSortida COLLFORMIC – ARGENTONA – 15 d’Abril del 2023

17 d'abril de 2023by Contingut Blog0

Són les 7 del matí a dalt de Collformic disposats a començar la travessa, però primer hem de fer la foto del grup al costat del rètol que indica on ens trobem, som 70 arribats amb un autocar, un mini bus i tres cotxes particulars.

Ràpidament, enfilem la pista del pla de la Calma, quatre o cinc han decidit marxar corrents, el grup sembla voler fer al mateix i amb un ritme frenètic s’estira moltíssim, aquest esforç després es pagarà.

Primer punt de reagrupament a l’entrada del sender Pi novell, aquí posem les coses clares i advertim que així no podem anar, deixem el pla de la Calma i enfilem cap al Sui, parada obligada, sostre de la ruta i fotos de rigor, continuarem crestejant la part més tècnica de la travessa fins al Turó del Samont, on decidim fer parada per esmerçar, portem 2 h i mitja i tothom està d’acord, bones vistes, bon solet i bona companyia.

Comencem a baixar cap al Turó de la Cova, més fotos, al banc i la senyera ho fan inevitable, aquí el grup es divideix, uns segueixen el sender més pista i la majoria baixa per la drecera fins a Sant Elies on ens tornem a reagrupar. Finalment, es decideix fer dos grups, uns marxen més ràpid i la gran majoria continuem la nostra marxa més tranquil·la, ells aniran deixant les marques que nosaltres anirem recollint i així arribem al roure gros de can Bac, on aquest any no hem pogut fer la tradicional foto del grup, ja que quan arriben els darrers, el primer grup ja marxa. Em fa una mica de tristor veure aquest arbre centenari malalt i empobrit, gairebé no fa ombra, recordo la seva majestuositat d’altres anys, també he notat la sequera als prats de cereals on molts ja estan segats.

Arribarem a Sant Julià d’Alfou amb la furgoneta oberta amb begudes fresques i fruita, aquí dinem, fem un cafetó a can Llança i per uns quants aquí s’acaba la travessa.

Els que continuem, la majoria ja coneix el camí i tothom té ganes d’arribar, comença una mica de desbandada, fins a can Ribot encara anaven més o menys controlats, a partir d’ara cadascú va baixar per on vol o pot, ja que les forces comencen a flaquejar, ja només queda baixar cap a can Pins i riera avall cap a la plaça Nova, on ens espera el comitè de benvinguda amb begudes fresques i fruita per recuperar l’alè.

Des de l’organització valorem molt positivament els canvis introduïts aquest any i ja tenim el cap algunes millores per la pròxima edició. Destacar l’absència d’incidents i la bona predisposició de tots els participants.

La festa conclou amb un sopar al celler d’Argentona.

Moltes gràcies a tots i fins a l’any vinent.